Referencer

Et lille udpluk af de tilbagemeldinger som vi har modtaget fra vores gæster.

Bali Rundrejse - Juli 2013

Tak for en fantastisk tur til Bali. Ferien levede op til alle vores forventninger.

Vi startede ferien i Ubud på "Pertiwi Resort", hvilket klart kan anbefales. Hotellet lå midt i byen, men var indrettet således, at man følte man boede ude i den flotteste regnskov. På denne måde fik man både den flotte natur samt byliv på en og samme tid. Desuden lå "Monkey Forrest" kun 5 minutters gang derfra, hvilket er et af de steder, man skal besøge, når man er i Ubud, hvis man kan lide flot natur og en masse dyr.

Dernæst gik turen til Lovina, som er en stille og rolig by - perfekt til afslapning. Lige ude foran hotellet kunne man komme på delfintur ved solopgang. Man sejlede ud i små både og så de vilde delfiner, et smukt syn.

Vi sluttede turen af med en hel uge på "Sanur Beach Hotel". Også her var der dejligt og personalet samt de lokale var altid hjælpsomme og søde. Der var en masse liv på hotellet og et utal af gode restauranter i Sanur by.

På Bali er der både mulighed for en afslappende ferie samt en aktiv ferie. Vi gjorde begge dele og har oplevet så mange spændende ting. Riverrafting, vandfaldet på turen mod Lovina samt vulkan turen til Batur kan klart anbefales. Men det ville også være synd, hvis man ikke kom ud og så nogle af Balis mange templer. De var omgivet af den smukkeste natur, og man kunne nemt få et par timer til at gå der.

Hele forløbet har fungeret fejlfrit. Travel2Bali var let at komme i kontakt med, også når man er på Bali. De har gjort alt for, at vi fik en fantastisk tur, og det takker vi mange gange for. Endvidere var vi tilknyttet vores egen lokale guide samt chauffør. Guiden var utrolig sød og hjalp med alt, hvad vi havde på hjerte. Det var en luksuriøs behandling de gav os, og efter de to uger vi var afsted, var det helt trist at tage afsked med guiden.

Han var dygtig til engelsk og let at forstå, men vigtigst af alt var hans humør altid i top. Da vi skulle fra Ubud til Lovina og senere fra Lovina til Sanur, havde vi to rigtig gode ture med guiden. Det er helt op til en selv, hvad man vil se på disse ture, dvs. den tur de havde planlagt kunne sagtens ændres, hvis der var noget andet man hellere ville se.

Det er første gang vi begge har prøvet at have privat chauffør og guide, og det er bestemt ikke sidste gang vi har haft dette. Vi kan ikke sige andet, end at hvis I overvejer at tage til Bali - så gør det !!

Vi har haft en dejlig tur, og vi var helt ærgerlige og triste over at skulle hjem. Vi kunne sagtens have taget 2 uger mere ! - Det er den bedste ferie vi begge har været på !

Venlig hilsen Nikolaj og Henriette

Bali Rundrejse - April 2013

Tak for en formidabel tur til Bali. Turen levede på alle måder helt op til vore forventninger, som endda var meget høje !

Vi havde en helt utrolig vellykket tur til Bali. Sikke en sted: så grønt, så grønt, så frodigt med smukke landskaber, mængder af smukke blomster, palmer og flotte træer, masser af eksotiske fugle, elegante og spændende templer og bygninger, krystalklart turkist hav og lækre strande.

Masser af dejlig fisk og skaldyr, saftige og lækre frugter en masse, og i det hele taget altid yderst veltillavet og velsmagende mad til næsten ingen penge.

Vores chauffør var meget, meget dygtig, hjælpsom og sød, og vores guide var bare helt perfekt, god til engelsk meget vidende. Begge var meget fleksible og virkelig gode til at fornemme, hvad vi gerne ville. Vi så og oplevede en masse, og guiden var god til at fortælle om kulturen, religionen, historien og naturen og havde fin fingerspisfornemmelse for, hvornår vi lige skulle have ro til at bearbejde de mange indtryk.

Vi kom hjem fra Bali ladet op på alle batterierne, fyldt af lutter gode oplevelser og samtidig helt afslappet og glade for en overvældende god tur. Turen var tilrettelagt i en helt perfekt balance mellem mange spændende oplevelser både sammen med chauffør og guide og på egen hånd, og samtidig også med rum og tid til at slappe helt af, nyde solen, klimaet, det grønne land og lækre strande og appetitlige pools.

Vi havde en let og afslappet flyvetur, hvor vi blev forkælet i alle ender og kanter af en utroligt servicemindet flypersonal hos Quatar.Aitways.

Vore hoteller var alle supergode ved lækre strande, med flotte udsigt og i smukke omgivelser med et yderst venligt, serviceminded personale, som på alle poster gerne ville snakke og høre om vores befindende. Der var dejlige og lækre pools og skønne, grønne omgivelser, og i Candidasa blev vi på det meget dejlige hotel endda uden opfordring eller ekstra betaling og allerede ved ankomsten opgraderet til hotellets bedste luksusværelse med perfekt beliggenhed og superlækker indretning med stor hmmelseng og det hele! Flot !

Morgenmaden var helt usædvanlig god og velsmagende på alle hoteller med masser af frisk udskåret saftig og velsmagende frugt, æg tilberedt på stedet efter eget ønske, masser af andre lækkerier og et forrygende venligt og meget opmærksomt personale. I Ubud fik vi de mest lækre grønne palme/bananpandekager, og vi var hver dag fyldt til randen af dejlig mad, så vi faktisk først kunne spise noget igen til aften.

Bali er et eldorado af smukke naturoplevelser, kultur, flotte terrasser med rismarker i alle nuancer af grønt. Omkring Ubud vrimler det med klassekunst og- kunsthåndværk, inden for sølvarbejder, træskærerarbejder, stofarbejder, maleri, musik og dans ol. Alt sammen helt utroligt og af meget høj karat !

Et stjerneoplevelse var en tidlig morgen på et helt blikstille, blankt hav ved Lovina i en af de elegante slanke både: Pludselig vrimlede havet af omring os af godt 100 elegante delfiner, der fulgt os i over en time og legede, sprang op af vandet og svømmede rundt om os: fantastisk og uforglemmeligt.

Eller en af de flere aftner, hvor vi sad ved et bord på stranden med sand mellem tæerne, og fik serveret uovertrukken, helt frisk, grillet fisk og hummer i den fløjlsbløde, lune og lækre aften med en let lun brise fra havet og bølgeskvulp foran os.

Den største kvalitet ved Bali er dog måske dens meget, meget venlige, opmærksomme. interesserede og åbne mennesker, der får en til at føle sig ekstra meget som velkommen hovedperson.

En tur helt i top, som anbefales alle stressplagede danskere, som hurtigt vil få skuldrene ned og nyde sanseindtrykkene og forkælelsen. Tak for turen !

Venlig hilsen Aase & Mogens Yde

Thailand Rundrejse - Marts 2013

Det er nu et par måneder siden vi kom hjem til Danmark (i snestorm) efter en fantastisk rundrejse i Nordthailand. Vi synes vi fik rigtig mange gode og spændende oplevelser som ikke mindst skyldes vores 2 professionelle guider Morten og Aree samt deres medhjælper i vores bus.

Morten fortalte på sin helt egen underholdende måde om den thailandske befolkning, deres historie og kultur. Aree servicerede os på bedst tænkelige facon, utrolig hjertelig og betænksom og ikke uden humor.

Vi boede for det meste på nogle dejlige resorts, fik dejlige thailandske retter, de indlagte ture samt dem vi selv tilføjede på rejsen var gode oplevelser. Her kan bl.a. nævnes sejlture på Bangkoks floder, jungletur med riverrafting, 2 timers thaimassage, elefantridning, cykeltur og tempeltur ved Chiang Mai, bjergture til forskellige bjergstammer og meget meget andet.

Vi sluttede vores tur med en tilvalgt badeferie i 4 dage på Resort Dusit Thani ved Hua Hin hvilket var en dejlig og afslappende oplevelse. Alt i alt en tur vi kan anbefale.

Benytter samtidig lejligheden til at takke Tim Laugesen fra Travel2Thailand for en perfekt tilrettelagt tur hvor alt bare har klappet.

Mange hilsner - Elinor og Tom Larsen

Bali Rundrejse - Februar 2013

Vi sidder lige her alle fire og evaluerer vores rejse. Kort sagt: Det var en fantastisk tur ! Alting fungerede perfekt, og turen indfriede til fulde vores forventninger.

Det var rigtig gode hoteller, søde og imødekommende mennesker, god mad og en fantastisk natur.
Turen var rigtig godt tilrettelagt. Det virker super godt, at man bor tre forskellige steder – og i virkeligheden var det tre meget forskellige steder. Det gav os et godt indtryk af øen.

Guider og chauffører var rigtig gode, og gav os et virkelig godt indtryk af Balis kultur. Alle mennesker, vi mødte, var stolte af og glade for deres land. Det virkede rigtig rart for os.

Vi kan kun give turen vores bedste anbefalinger ! Skulle vi ændre noget på turen næste gang (og der må nødvendigvis blive en næste gang !), ville vi nok gerne have en ekstra dag i Ubud, hvor vi startede turen.

Mange venlige hilsner fra Ellen & hele Bali-holdet.

Thailand Familieferie - Februar 2013

Igen i år fandt Travel2Thailand nogle områder i Thailand og nogle resorts, som passede præcis til vores families behov og ønsker. Servicen er i top, og alt fungerer og kører efter planen.

Dagen før afrejse aflyste SAS vores fly, så vi først kunne komme hjemmefra et døgn senere. Men heldigt for os sørgede Travel2Thailand for at ombooke os til Thai Airways, så vi alligevel kom af sted som planlagt.

Travel2Thailand er på pletten, hvis der opstår problemer eller udfordringer - også undervejs på rejsen.

Helle og Peter Olsen, Roskilde.

Thailand Rundrejse - Februar 2013

Vi er vel ankommet til "kolde" Danmark, efter en på alle måder fantastisk tur til Thailand.

Straks ved ankomsten blev vi mødt af den thailandske guide Aree, som fulgte og servicerede os på hele turen. I bussen mødte vi den danske "meget kompetente" guide Morten, som guidede os igennem Thailands mystik på en utrolig spændende måde. De 2 guider var outstanding, dem må I ikke skille, på alle måder supplerede de hinanden så turen blev uforglemmelig for alle deltagere.

Vi havde tilvalgt 4 dage til afslutning i Hua Hin, et valg vi ej heller har fortrudt. Vi deltog i alle de ture, der var arrangeret, det bør man tilvælge, når man nu er på stedet, spændende var det at riverrafte, ride på elefanter, men cykelturen i Chang Rai var ligeledes en stor oplevelse.

Jeg har gransket min hjerne for om muligt at finde et eller andet, som ikke var som forventet, det er svært at finde noget andet end jeg på de mange kanal ture i Bangkok havde forventet at se farvestrålende mindre både med handelsvarer, enten findes de ikke mere, eller også sejlede vi forbi.

Tak for en uforglemmelig tur - Inge og John Rokkjær.

Thailand Rundrejse - Januar 2013

Hej Travel2Thailand - Vi havde som jeg nævnte en meget dejlig og oplevelsesrig tur til Thailand. I havde jo lavet forarbejdet og alt klappede som det skulle - tak for Jeres hjælp med det hele.

Vi havde en dejlig uge på Phuket med vores 4 "børn". Vi hyrede en taxa i 2 hele dage og fik set det meste af øen. Fejrede min bror og svigerindes kobberbryllup og fik selvfølgelig syet tøj hos den nærmeste tailor.

Rundrejsen var en fantastisk oplevelse, vi stødte jo til lidt senere i Bangkok, fik en personlig modtagelse af Aree, som på alle måder fik det hele til at fungere i samarbejde med Morten.

Vi fik set og oplevet så meget på denne tur, der gjorde indtryk, netop fordi man rykker sig fra syd til nord - og undervejs bliver informeret om landets interne forhold, var det meget givtigt. Vores to unge Andreas og Neel, var trods de yngste, også meget betaget og nok ikke sidste gang de tager til Thailand.

Rent praktisk fungerede det hele til ug, komfortabel bus, dygtig buschauffør, dygtige, kompetente og behagelige guider, der supplerede hinanden på en god måde. Gode hoteller, god mad og højt informationsniveau, så kan det jo ikke gøres bedre.

Tak for turen - Hilsner Hanne og Ole Riis

Wake Up Bali - Februar 2013

Vores tur gik til Bali, for første gang skulle jeg på ferie i Asien, hvilket naturligvis var imødeset med en vis spænding. Allerede ved bestilling var der en anelse nervøsitet, som dog ganske hurtigt - takket være fin rådgivning fra arrangørside - blev ryddet af vejen.

Rejsen til destinationen foregik med Quatar Airways, hvilket i sig selv var en meget positiv oplevelse. Ved ankomsten var vi ikke i tvivl om, at vi var velkomne. Modtagelsen i lufthavnen var perfekt og transporten til hotellet forløb planmæssigt.

Vi fik straks et indtryk af, at befolkningen på Bali er noget af det mest venlige og behagelige, og hotel-faciliteterne på Parigata i Sanur var overvældende. Senere, da vi så det hotel, vi egentlig var indstillet på at bestille, var vi glade for, at vi havde betalt lidt ekstra og fået "vores" hotel. Ikke fordi det første var dårligt, men vores var altså i top både hvad angår værelser, omgivelser og personale.

Så grundlaget for en god tur var til stede fra starten. Turene var oplevelsesrige og sådan var det alle 14 dage.

Så nu sidder vi her i Nordjylland, efter en fin hjemrejse, med et væld af gode minder, og lyst til at komme ud til Asien igen.

Tak for turen - Anna Margrethe Vandsted

Bryllupsrejse til Bali - August 2012

Første gang vi rejste med Travel2Thailand var i feb. 2011 og turen gik til Thailand. Vi blev så overrasket over hvor gennemført denne tur var og at Travel2Thailand havde gjort alt for at opfylde de ønsker vi havde til denne tur, det var ren forkælelse for krop og sjæl, så da Kim (min kæreste) friede samme år, var vi ikke i tvivl om hvem der skulle arrangerer bryllupsrejsen.

Aug. 2012 tog vi på bryllupsrejse til Bali, 5 dage i Ubud på Pertiwi Resort, et virkeligt hyggeligt og meget smukt hotel. Der er en helt særlig ro over Ubud og med den smukke natur og mange kunstgallerier kan man bruge flere dage på bare at gå rundt i Ubud, vi lejede cykler og fik virkelig set Bali fra sin gode side, ris terrasser, vulkaner, floder og små landsbyer med hver deres speciale i forskellige håndværk.

Efter 5 dage i Ubud tog vi til Sanur og på turen dertil var vi bla. ude og se et tempel, en domstol fra d. 18. århundrede, et træskære værksted, en kaffeplantage og en batikfabrik, en rigtig spændende tur.

De næste 9 dage skulle vi være på Bali Hyatt i Sanur og det var en oplevelse i sig selv. Hotellet er et ældre og meget stort hotel som byder på 5 restauranter, 2 pools en virkelig smuk have og en masse aktiviteter i løbet af dagen som yoga, cykelture, bordtennis og m.m.

Hotellet ligger lige ned til havet og har privat strand kun til hotellets gæster. De 5 restauranter byder på Italiensk, Kinesisk, alt fra grillen og ikke mindst Balinesisk, da det var vores bryllupsrejse købte vi en "romantic dinner" hvor man selv måtte vælge imellem 4 menuer og hvor denne middag skulle være et sted i den smukke have eller på stranden, vi valgte stranden.

Det bliver mørkt tidligt på Bali og kl. 19. hvor vi står på stranden er det kun de ti lanterner der er stillet op omkring et rundt bord med to smukke udskåret kongestole som lyser op, der er musik i baggrunden og to tjenere kun til os, maden var helt fantastisk og hele aftenen var en perfekt afslutning på en perfekt bryllupsrejse.

Jeg håber vores tur kan inspirere Jer og at I vil benytte Travel2Thailand til Jeres næste rejse, det er i hvert fald ikke sidste gang vi vil benytte dem.

Hilsen hr. og fru Tuure-Jessen

Bali Rundrejse - August 2012

Netop hjemkommet fra Bali sidder jeg tilbage med en fantastisk rejseoplevelse. Selve rejsen blev let og smidigt planlagt og bestilt via mail og telefon, og jeg kan kun konstatere, at alt før, under og efter rejsen gik op i en højere enhed.

Det blev en fantastisk rundrejse på Bali. Fra Denpasar til Ubud. Videre til Lovina – for til sidst at slutte turen i Tanjung Benoa. Alle tre steder boede vi på dejlige ressort/hoteller, hvor servicen var helt i top fra de venlige balinesere.

Transporten fra sted til sted var en oplevelse i sig selv. Med egen chauffør og guide var det ikke bare transport, men dagslange sightseeings med masser af oplevelser og indtryk.

Jeg må til Bali igen – og jeg vil ikke tøve med at vælge Tim og hans selskab som planlægger af min tur.

Venlig hilsen - Peter Hansen

Bali Rundrejse - Juli 2012

Vores bestilling af rejsen var en god oplevelse. Man kan tydeligt mærke at der bliver lagt omhu og hjerte i opgaven med at give os den bedst mulige rejse, der svarer til vores forventninger. Alt med hensyn til betaling og fremsendelse af rejsedokumenter fungerede upåklageligt. Det er også rart at man bliver informeret om hvad man kan forvente at betale for indrejse/udrejse.

Selve flyrejsen, der er lang.... med Qatar Airways, var en god oplevelse (Vi var lidt spændte, da vi ikke kendte dette flyselskab). Lækker mad, god service, individuelle skærme, puder, tæpper, tandbørste sovebriller m.m. Vi havde et par timer i Doha lufthavn hvor vi mellemlandede. Spændende superflot lufthavn (Kastrup blegner noget i sammenligning). Alt i alt gjorde det at ferien allerede begyndte da vi satte os i flyet.

Vel fremme på Bali blev vi afhentet af vores chauffør og guide. Først synes jeg nok at det var i overkanten med 2 til at klare den opgave med os 4. Men trafikken på Bali er virkelig hektisk og meget optimistisk (Ikke 5 mio. cykler men nok 5000 motorcykler, nogle med hele familier på).

Jeg blev virkelig taknemmelig for at chaufføren kunne koncentrere sig om trafikken, mens vi fik mange informationer om sprog kultur historie og seværdigheder undervejs. Det er en helt anden oplevelse at have en privat guide. Det var mørkt da vi ankom kl. 19.00 luften var behagelig lun, med en let duft af blomster og trods de rigtigt mange mennesker, var stemningen venlig og tålmodig.

Fremme på hotellet i Ubud "Pertiwi Resort", blev vi modtaget med velkomstdrink fik anvist vores værelser. Kontrasten fra det trafikale kaos til hotellets eksotiske have var slående. Der er så smukt ! og lyden af frø og cikadesang sådan en aften er betagende. Værelserne er store og rene smukt og enkelt indrettede.

Vi var heldig at bo på 1.sal med udsigt over hotellets have, der mest af alt mindede om en meget velfriseret jungle med eksotiske blomster og palmer. Det er sjovt at se mange af vores stueplanter i naturlig størrelse. Morgenmaden var super på dette hotel. Grønne bananpandekager med friskrevet kokos og papaya samt frisk ananasjuice blev hurtigt en favorit.

Der er meget at se i Ubud, vi valgte at besøge Monkeyforrest, besøge det lokale kunstmuseum, samt en vandretur på en højderyg ud mellem rismarkerne. Næste stop var Lovina på nordkysten Hotel Puri Saron. Vi blev hentet af chauffør og guide Guiden er interesseret i at sammensætte dagens program så det rammer vores interesser og en anden genial ting er, at man selv kan bestemme hvor lang tid man vil bruge på de enkelte ting.

Man bliver også tilbudt besøg på de mere kommercielle steder gallerier, træskærer værksteder, sølvsmed/butik men der er ingen sure miner når man bare er interesseret i at se men ikke købe. Vi nåede at se rigtigt meget på turen flere smukke templer og fantastisk natur, og fik alle relevante informationer undervejs.

Fremme ved hotellet ved Lovina var alle værelser besat så vi fik i stedet 2 villaer med egen have og swimmingpool. For ikke at nævne badeværelser på størrelse med en mindre 2 værelses og udendørs bruser Vi har aldrig boet så luksuriøst (og kommer nok heller ikke til det) Vores 2 store piger var filmstjerner i 3 dage. Solopgangen var betagende og vi var ude og se delfinflokke tidligt om morgenen.

Så videre til sydkysten efter samme koncept, med mange fantastiske indtryk undervejs. Det er virkeligt godt at komme rigtigt ind i landet, man snyder sig selv hvis man kun oplever hotellerne. Vores guide hjalp os med at finde en ATM automat undervejs, da vi ikke havde flere kontanter. Dejligt at der ikke var medrejsende, der skulle vente på det.

Vi kom frem til vores sidste hotel sent på aftenen, lave bungalows i den fineste have med udsigt over havet. Det var helt lavvande da vi kom frem, så stranden var meget sten og tang, Men næste dag så det helt anderledes ud med det turkis blå vand. Selve resortet Matahar Terbit var lille fredfyldt og smukt og ikke finere end at man kunne slappe af i sine badetøfler.

Aktiviteten på vandet med "watersport" blev lidt hektisk, så vi valgte at gå et par km. til et fredet område med den mest fantastiske strand uden liggestole og speedbåde. Men det er jo smag og behag. Dejligt at det er muligt at vælge. Der var rigtigt gode restauranter i området, hvor man spiser den dejligste mad til samme pris som en MC-menu koster her hjemme.

Bumbu Bali og Kendi Kunning kan varmt anbefales. Vi var ude at snorkle, så "Turtle island" (Et offentligt finansieret projekt til avl og beskyttelse af havskilpadder) samt besøgte øen Nusa Lembongam.

Vel hjemme igen, kan vi se tilbage på en fantastisk ferie. Jeg vil prøve at bevare lidt af Bali-ånden herhjemme. Den positive og taknemmelige tilgang til livet og ikke mindst evnen til at leve i nuet.

De bedste hilsener Mia

Bali Rundrejse - Juli 2012

Hej Travel2Thailand - Vi har haft en meget dejlig ferie.

Overordnet slog det os, hvor venlige folk har været, og hvor lidt stress der er i deres hverdag, på trods af at de er mange flere mennesker end vi normalt er. Desuden har vores oplevelse været, at Bali er et meget sikkert sted at opholde sig, vi har på intet tidspunkt følt os utrygge, tværtimod. Vi vil altid kun kunne anbefale stedet til andre.

Jeres lokale samarbejdspartner er så venlige, høflige og meget oplyste, og det var en nydelse at have med dem at gøre. Du nævnte at vi fik vores egen bus, når vi blev transporteret rundt – det er en virkelig god idé. Vi kan kun give vores bedste anbefalinger af dette selskab. Vi havde tre forskellige guider, men alle lige gode og venlige.

Alt i alt havde vi en rigtig dejlig oplevelse, som vi vil tænke tilbage på med mange gode oplevelser og minder.

Hilsen - Familien fra Christianshavn

Bali Klassisk Rundrejse - Juli 2012

Vi er vel ankommet tilbage fra en meget dejlig tur til Bali, hvor vi nød turen i fulde drag - og alt fra jeres side fungerede optimalt.

Fordelingen på de 4 byer Sanur, Ubud, Candidasa og Lovina virkede fint, og vor chauffør og vor guide var dygtige og vidende - og meget engagerede. De 4 hoteller var helt ok - og de svarede fint til beskrivelserne. De var forholdsvis små, personalet var meget flinke og hjælpsomme, og morgenmaden var alle steder glimrende.

Vores guide Mr. Sjakra havde mange års erfaring, så vi fik helt klart mange flere ting at se på turen end der var planlagt. Bali er en meget smuk ø - og det er den stadig, selv om turistmængden er meget stor.

Man spiser særdeles godt på Bali, hvis man bruger en smule tid på at finde de rigtige restauranter - og de billigste er bestemt ikke de dårligste. Prisen der står angivet i danske rejseguides på 50,- for 2 retter mad + en BinTang øl kan stadig let findes. Der kan fås lokal vin - både hvid, rød og rose. De kan ikke anbefales, men øllet er glimrende - ligesom de mange typer friskpresset frugtjuice.

Befolkningen er altid smilende og imødekommende. De er naturligvis alle interesserede i at du skal handle i netop deres forretning, så man skal vænne sig til at være venligst afvisende det meste af tiden, men det er ikke noget problem.

Vi kan på alle måder anbefale en Klassisk Rundrejse, som den vi har deltaget i.

Mvh. Lars

Thailand - Juli 2012

Tak for din hjælp og anbefalinger. Vi er lige kommet hjem fra en fantastisk rejse til Baan Chaweng Beach Resort & Spa, Koh Samui, Thailand. Pragtfuld ø og dejligt hotel. Hotellet ligger i en frodig have lige ned til den smukkeste strand, den kan vi kun anbefale til alle. Selv om Chaweng er en livlig by, var der en dejlig ro på resortet og stranden.

Hotellet var altid rent og pænt, og personalet var meget hjælpsomme og altid med et smil på læben, de lavede også gerne sjov med vores drenge. Vi spiste vores morgenmad med udsigt over havet og mange aftener valgte vi at spise på hotellets restaurant, der serverede god mad til rimelige priser og beliggenheden var jo bare fantastisk.

Vi ankom til øen midt i et skybrud, og måtte vente ca. 1½ time på vores baggage i lufthavnen, da de ikke kunne tømme flyet. Vi havde afskrevet den bestilte transfer til hotellet, men trods forsinkelsen stod de smilende og ventede på os uden for lufthavnen, klar til at bringe os til vores hotel. Det var en dejlig start på vores ferie.

Vi blev til vores overraskelse kontaktet af en guide gennem vores bookning hos dig, dette var en uventet positiv overraskelse. Hun medbragte en masse tilbud med oplevelsesture, og hun var meget behjælpelig med alle vores spørgsmål om både effektiv myggebalsam og hvor vi kunne finde de butikker vi søgte.

Vi har haft en pragtfuld ferie og det gælder også vores 2 drenge på 12 og 15 år, og vi kommer meget gerne igen til samme hotel.

Mange varme hilsner - Lars og Mette

Thailand - Juni 2012

Hej - Nu er vi alle kommet hjem til kolde Danmark igen, efter en forrygende tur til Thailand.

Vi er alle 5 enige om, at du skal have et klap på skulderen, det var en perfekt planlagt tur og alt klappede, ingen ventetider nogen steder, venlige og dygtige guider, som vi følte ydede lidt ekstra, end det vi havde betalt for.

Baan Chaweng Resort på Koh Samui kan kun anbefales, skønne omgivelser, lækker villa og kun 30 meter til en flot strand og endnu kortere til poolen. Og så gør det jo ikke noget, at der smatidig kun er små 100 meter op til handelsgaden.

Vi vil godt sige tusind tak for indsatsen (ved godt vi har betalt for det :-) men alligevel ) og vi ved godt hvem vi kontakter næste gang vi skal til Thailand, for vi skal afsted igen, det er helt sikkert.

Med venlig hilsen Annette Drewniak - Leif Konradsen

Bali Rundrejse - April 2012

Hej - Så fandt vi lige lidt tid. Først og fremmest havde vi jo den skønneste ferie.

Allerede i lufthavnen blev vi mødt med skilt at den bedste lokalguide Dewi – hun sørgede for at vi kom hen til Ananda Cottages i Ubud, som endte med at blive vores favorit hotel. Værelset var flot, med en lidt funky lugt ;-) (ja det er jo lidt svært helt at undgå lugten af fugt) Bungalowen lå helt gemt mellem alt det grønne så man næsten følte sig helt alene.

Det semi-åbne toilet var en klar favorit – tænk at kunne bade og så føle sig så meget i et med naturen.  Poolerne var sjælden besøgt at andre end os, så det var jo så skønt. Det var et vaskeægte yoga hotel. Og man kunne gå ned til byen som gemte på mange spændende oplevelser – også kulinariske.

Hotellet Puri Bagus i Lovina var godt nok fancy – wow. Lå helt ned til stranden – sådan lidt paradis artigt. Poolen var her velbesøgt at de andre gæster på hotellet. Hotellet lå ca. 7 km. Væk fra Lovina, hvilket vi syntes var lidt langt væk, da vi i kontrast til mange familier vil have lidt mere liv – men så stillede vi os da bare ud til vejen og fik lift af de lokal bag på deres scootere.

Vi fandt hurtigt at Singaraja faktisk var meget mere spændende på kulturelt og kulinarisk end Lovina, ja og så var det også kortere ca. 3-4 km. På en af disse scootere fandt vi også en som kunne agere chauffør for os én af dagene. Meget flink mand, med skøn familie.

I Sanur kom vi på Parigata Resort, som lå godt i forhold til byen – deres strand var heller ikke så langt væk, og skulle man ikke gide gå så kørte hotellet da én derhen. Deres morgenmad var dog kedelig – men ligesom alle de andre steder var personalet så gode og professionelle.

Hvad angår hoteller så ville Ubud hotellet klart være det største tab ikke at kunne tilbyde Jeres gæster.
Vi havde en del kontakt med vores lokalguide som vi også hyrede til ekstra ture, hun var virkelig dygtig og havde den mest fantastiske humor (lige til os danskere).

Vi så næsten alt hvad hjertet kunne begærer – templer, vandfald, museer, dykkede, snorklede (husk t-shirt, men i allerhøjeste grad også noget til at dække numsen – den kan godt blive skoldet) – bedste snorkel sted var oppe nord vest ved Menjangan Island (Marine National park), fik massager i lange baner, river rafting turen var også så skøn og sjov. Og en milliard andre ting vi også fik set og prøvet.

Hilsen Line og Mette

Bali Rundrejse - Marts 2012

Hej Tim - vi vil gerne give en tilbagemelding på turen til Bali. Det har været en fantastisk dejlig tur.

Alt er forløbet planmæssigt og vi har kun ros til overs for Travel2Thiland som arrangerede vores tur og til vores guide og chauffør på turene på Bali. Det var prof service ud over alt forventning og vi har virkelig følt at vi har fået valuta for pengene. Ananda Cottages i Ubud er en ren oase midt i storbyen, så utrolig smukt og virkelig høj standard.

Puri Bagus Lovina.. Waauv for en luksus. Der behøver man ikke komme uden for resortet, der er alt hvad hjertet kan begære af skønhed og komfort. Luksus af meget høj standard og så med udsigt over det arabiske ocean fra bungalowen, som for øvrigt både havde indendørs og uden dørs badeværelse.

Matahari Terbit i Benoa. Et fint og som i også reklamerer for, familie venligt resort. Standarden på bungalows noget lavere end de to andre steder, men absolut ok. Eneste utilfredshed var at der ikke var en særlig god bruser.

Det kan du godt være tilfreds med og vi skal med glæde anbefale jer, og vi kan sagtens se os tilbage på Bali for yderligere skønne oplevelser.

Hilsen Charlotte og Birthe

Thailand Rundrejse - Marts 2012

Ja… så er vi kommet hjem – har stadig lidt jetlag, utroligt efter en uge ! - Vi har haft en fantastisk rejse, som langt er oversteget vore forventninger både m.h.t. til det høje serviceniveau vi oplevede omkring os alle fra både Morten og den lokale guide Wat, samt chauffør og medhjælper.

Gruppen på 20 pax. var helt ideel og alle fik snakket og kommunikeret på tværs. Og nu ved vi så meget om Thailand, som aldrig før – Mortens viden om landet og samfundet blev kommunikeret ud til os alle under turen på en spændende og indlevende måde. Det var i øvrigt første gang vi besøgte Thailand. Så vi er ovenud glade for at vi valgte jeres koncept på en rundtur i Nordthailand.

Af hele hjertet vil vi anbefale Jeres koncept til alle, hvilket vi i øvrigt har gjort siden vi kom hjem. Tak for denne gang – og du hører helt sikkert fra os igen

Venlig hilsen - Anne og Jan Brink-Pedersen

Bali Rundrejse - Marts 2012

Tak for en rigtig god og spændende rundrejse til Bali, specielt tak for Jeres store fleksibilitet mht. fordelingen af dage, det passede os perfekt med 4 dage i Ubud, 3 dage i Lovina og resten af ferien i Sanur.

Bali er simpelthen et fantastisk og afslappende sted. Jeres guider servicerede os på alle mulige måder og sightseeing turene gav os mulighed for at se mange af Bali´s interessante seværdigheder.

Alle hoteller levede op til beskrivelsen, også her blev vi forkælet med god mad og et meget højt serviceniveau.

Vi havde store forventninger til rejse som til fulde levede op til vores forventninger. TAK for en dejlig rejse. Vi vil anbefale Jer til alle vi kender, specielt konceptet med individuelle rejser og Jeres store viden om Bali.

Kærlig hilsen – Mette

Thailand Rundrejse - Marts 2012

Det har været en fantastisk tur, alt klappede og det hele var godt tilrettelagt. Der var en fin afveksling i oplevelser, busture, sejlture, gåture, cykelture, "slappere" ved poolen og hyggelige måltider.

Vi fik simpelthen ALT serveret på "et sølvfad" af Morten og Watt. Buschaufføren og hans lille unge medhjælper fortjener også at blive nævnt, altid smilende og hjælpsomme, bussen skinnede hver eneste morgen, den var rengjort "fra inderst til yderst", om det så var dækkene blev de smurt med skosværte, for at fremstå sorte og fine. Og vi fik "kolde klude" udleveret når vi svedige vendte tilbage til bussen og medhjælperen var der straks med kolde drikke.

Vi boede på dejlige hoteller og vi spiste nogle fantastiske steder. Når vi kom til et nyt hotel lå værelses nøglerne parate sammen med en kold drink, så kunne vi bare gå til værelset og bagagen blev bragt, så det var nemt at blive indlogeret og ligeså når vi skulle af sted igen, bare pakke kufferten og stille uden for døren, og så gå til morgenmaden. Der var ikke en eneste gang det glippede.

Turen levede fuldt ud op til vores forventninger og vi havde en oplevelsesrig tur. Det var 5. gang vi var i Thailand, men vi havde rundrejsen til gode. Det var dejligt med de 4 dage som badeferie, på det skønne hotel Dusit Thani, hvor vi bl.a. fik den mest overdådige aftenbuffet, vi nogensinde har set.

Jeg vil lige fortælle om en lille episode, som egentlig kendetegner turen. Vi stod i kø med en masse mennesker og ventede på båden, som skulle sejle os ud af Bangkok og vi piger ville da i hvert fald gerne sidde på soldækket, men vi kunne se det var ikke særlig stort , så der ville ikke være plads til ret mange, vi diskuterede om at mase os lidt frem og så holde nogle pladser, Morten stod bare og "smilede fjoget". Det viste sig at vi bare blev vist igennem til soldækket som de første og vi skulle spise vores frokost i restauranten lige ved siden af. Og sådan var det hele turen igennem, alt var bare godt tilrettelagt, der var altid de bedste pladser til os.

Som en af vores medrejsende sagde "det eneste vi har at klage over er at der ikke er noget at klage over".
En forrygende tur. Det var en tur som vi til hver en tid vil anbefale til andre, som har et ønske om en rundtur i Thailand.

Venlig hilsen - Preben og Edith

Thailand rejse - Februar 2012

Travel2Thailand var gode til at lytte til vores ønsker og behov og finde hoteller og oplevelser, som passede til vores familie, hvor der skulle være noget for både store og små. Resortet på Phuket levede op til alle vores forventninger, og junglesafarien i Khao Sok var en fuldstændig vidunderlig oplevelse.

Turen var meget veltilrettelagt, så vi kan varmt anbefale Travel2Thailand.

Helle og Peter Olsen, Roskilde

Thailand Rundrejse - Januar 2012

Først og fremmest en stor tak for en professionel og god service ydet fra din side af. Alle papirer og aftaler var i orden, så vi skulle ikke bruge tid på at rede adm. ting og sager ud hverken på ud- eller hjemrejsen. Desuden har du været god til at kontakte mig, så vi sammen kunne gennemgå og beslutte hvordan ud- og hjemrejse skulle forløbe.

Selve vores rundrejse var helt klart det mest spændende vi nogensinde har oplevet. Vi havde gode og anderledes oplevelser hver dag, der fortalte om Thailand, dets indbyggere, historie, skønhed, kultur, samfund m.v. og antallet af oplevelser var lige tilpas.

Vi føler, at vi kender Thailand og dens venlige og serviceminded befolkning meget bedre nu. Vores lokale danske guide fulgte os på alle 13 dage og fortalte løbende om det vi så og om thailand generelt.

Han var helt klar et kæmpe plus på sådan en tur, da han havde en enorm viden om Thailand og faktisk selv havde boet der de sidste 12 år. Med os havde vi en helt fantastisk lokal guide Aree (engelsktalende).

Han tog sig af al det praktiske på vores rundrejse og sørgede helt super godt for os. Var der det mindste, så gjorde han alt for at hjælpe. Vi havde mine to børn med på 10- og 13 år og de forgudede Aree. Mere hjælpsomme og favnende person skal man lede længe efter.

Tilkøbte aktiviteter var alle gode. Alle vores hoteller undtaget et enkelt var dejlige og luksuøse steder, hvor man følte sig velkommen og blev forkælet og serviceret. Tak for en skøn tur.

Venlig hilsen - Helle Randlev

Bali Rundrejse - December 2011

Hej Tim, allerførst godt nytår.

Jeg kan kun rose dig for en dejlig rejse hvor alting bare klappede perfekt. Vores guide stod og ventede i lufthavnen da vi ankom, og viste sig at være en dejlig sød og sjov Balineser som også var rigtig god til Engelsk, de kørte os til vores første hotel Ananda Cottage et rigtig dejlig sted med rismarker og rundt om hotellet jungle, masser af dyreliv (store sommerfugle og en masse andre dyr) om natten sang tusindvis af frøer.

Hotellet var skønt med 3 store swimmingpools. Vi nød det virkelig der. Vores guide kom som aftalt til tiden og havde planlagt en udflugt på vej til det næste hotel, vi lavede lidt om på ruten, da vi i stedet for den traditionelle Balidans hellere ville se en kaffeplantage og det var bare helt i orden med ham. Han standsede også et smukt sted hvor vi kunne spise til middag (meget billigt) og nød udsigten.

Vores anden hotel Puri Bagus Lovina var ganske enkelt ovenud pragtfuld, ren luksus, vi blev rigtig forkælet (der var kun 7 bungalows udlejet) så vi havde stort set det hele for os selv. De dage vi havde her var ren romantik, vejret var skønt ikke en vind og solen stod højt på himlen alle dage. Selv stranden havde vi for os selv (også uden strandsælger (dog fik jeg forhandlet med frem til en udflugt hvor vi skulle ud at se delfiner og bagefter ud til et fredet koralrev og snorkeldykke kun min mand og jeg) det var en rigtig fin oplevelse for bare sølle 100 kroner pr person. Så det var med vemod vi tog afsked fra dette hotel.

Igen var vores guide der til tiden med masser af højt humør, vi skulle igen på en udflugt og så spurgte vi ham om vi kunne komme i en dyrepark og den var han med på, så på vej til det sidste hotel Matahari Terbit kørte vi til en dyrepark også, vi så også de flotteste risterrasser på Bali.

Det sidste hotel var også ubemærket, men nok lidt for turistpræget efter vores mening, men vi hyggede os og fik travet nogle kilometer og fandt en dejlig cafe (free Wi-Fi) hvor vi hyggede os, her var vejret lidt blandet med regn og sol, vi hyggede os på vores terrasse når det regnede med en god bog.

Dagen for vores afrejse hjem til Danmark kom (desværre) og igen er der kun ros til vores guide og chauffør, de kørte os til lufthavnen, og spurgte om hvad der havde været godt og skidt på Bali.

Det skal også nævnes at hver gang vi flyttede hotel, fulgte vores guide os helt til døren (altså sørgede for at vi fik tjekket ind og fik nøgler og diverse, inden han tog af sted igen). Det synes jeg er en fin service og er måske rart at vide for ældre og måske førstegangs rejsende eller til folk som måske ikke er så god til engelsk, at der er hjælp til dette, så man kan føle sig mere tryg. En Meget stor ros til vores Guide.

Vi var også på River Rafting, som også fungerede fint, vores guide fortalte at det ikke var ham der ville afhente os, men at en bil ville komme og samle os op, og man må bare sige det hele klappede.

Så jeg har kun ros til dig Tim, for at vi havde en skøn og uforglemmelig rejse til Bali hvor alt klappede.
Jeg har lagt nogle billeder ind på Jeres Facebook side, og har selvfølgelig mange mange flere, så skulle du få brug for nogle kan du bare kontakte mig. Jeg håber vi igen engang skal rejse med Travel2Thailand

De bedste hilsner, Marianne Bechtold Jensen

Thailand Rundrejse - November 2011

Vurdering af Rejsen ”Thailands Mystik & Landlig Idyl” med ophold i Hua Hin, i perioden 8. – 25. nov. 2011.

Rejsen blev solgt af Travel2Thailand. Tim Laugesen gav en service langt ud over det normale og forventelige.

Flyrejsen blev foretaget med Thai Airways med det sædvanlige høje service niveau (ikke mindst set i forhold til SAS som også flyver på denne rute). Rundturen blev gennemført perfekt til trods for oversvømmelser i det nordlige Bangkok.

Hotellerne var generelt af meget høj standard, undtagelse hotellet i Bangkok. Inkluderede måltider var generelt af høj standard og i nogle tilfælde nærmede sig gourmet niveau. Udflugterne var generelt  interessante og relevante.

Guiderne havde et ekstremt højt niveau, det både den danske (Thomas) og den Thailandske (Aree). Vurderingerne er foretaget bl.a. set i forhold til tidligere rundrejser i Thailand og rundrejser i almindelighed.

Generelt: Pris og kvalitet hænger rigtig godt sammen. Det samlede indtryk på en skala fra 1 til 10, et godt 9 tal.

Med venlig hilsen

Lene og Knud Jensen - Rie og Carsten Iversen

Thailand Rundrejse - November 2011

Så er vi kommet hjem fra en fantastisk Rundrejse i Thailand. Det var ikke mindst de dygtige og kompetente guide og lokalguide, der gjorde det til en helt igennem vellykket tur, der fuldt ud levede op til vore forventninger.

Vi var i Thailand, mens der var oversvømmelse. Vi følte os ikke utrygge på noget tidspunkt, for guiderne Morten og Aree var hele tiden på forkant med situationen. De omlagde ruten, så vi undgik vandmasserne og ringede frem for at høre, om der var problemer.

Med sin store viden fortalte Morten hele tiden om Thailands historie fra fortid til nutid. Vi har rejst mange forskellige steder, men vi har aldrig haft så kompetente rejseledere som Morten og Aree, der var meget hjælpsomme, underholdende og dygtige.

Vi vil anbefale at rejse med Travel2Thailand, da vi fra første kontakt med bureauet har følt, at der har været styr på tingene, hvilket blev bekræftet i Thailand.

Hilsen - Inger & Ole Hansen

Thailand Rundrejse - Oktober 2011

Vi er nu kommet hjem efter en rigtig dejlig ferie, vi fik virkelig oplevet noget og slappet af, selvom vejret i den sidste uge var en del præget af regn.

Selve planen for rejsen forløb bare perfekt, vi blev samlet op alle steder til aftalt tid, og fik fantastisk gode råd og vejledning fra guiderne. Hotellerne var helt fine, og med god service.

Vi manglede lige den samme information om mulighed for ture da vi var i Krabi, som vi havde fået specielt i Phuket, men det var nok mest fordi vi var blevet forvænt.

Tak for en rigtig godt planlagt rejse, vi vil helt klart anbefale Travel2Thailand til andre.

Mvh. - Bendt og Ulla Trustrup

Bali Rundrejse - August 2011

Vi kontaktede første gang Travel2Thailand da vi havde set deres tilbud om individuel rundrejse på Bali. Da dette ikke var muligt i det tidsrum vi ønskede, tilbød de at skræddersy en rejse efter vores ønsker. Vi fik en god vejledning vedrørende de forskellige områder, byer på Bali og mulighederne der og et forslag til antal dage de forskellige steder.

Hurtigt fik vi stablet rejsen på benene og da vi gerne ville ud og opleve noget havde vi 6 dage i Ubud med stort udbud af udflugter og aktiviteter, 4 dage i Lovina som blev ren badeferie og 4 dage i Sanur med vandsportsaktiviteter og badeferie. Travel2Thailand stod for flybilletter, hotelbookinger, lufthavnstransfer og transport mellem hotellerne inkl. sightseeing undervejs.

Vores indtryk af Bali er at det er meget turistet og religiøst med alle deres templer, ofringer og røgelse. Man skal være klar på konstant at blive tilbudt transport, souvenirs og massage på deres gebrokne engelsk, men balineserne er et meget venligt folkefærd selvom de ikke har så meget, og så laver de god mad.

Vi lejede en bil med chauffør en hel dag (8 timer) og kørte fra Ubud østpå for at opleve Østbali. Der så vi en del templer hvor vi i særdeleshed kan nævne Vandtemplet i Ujung som vi synes var det flotteste tempel af alle dem vi så. I det hele taget havde vi meget glæde af Lonely Planet hele turen igennem og havde en spændende og god rejse.

Mange hilsner - Troels og Camilla

Bali rejse - Juli 2011

Vi er netop kommet hjem efter en fantastisk tur på Bali. Hotellet Mercure i Sanur levede helt op til forventningerne. Der var et skønt og smukt sted ned til vand og strand. God service, smilende Balinesere og et dejligt hotel, tæt på byen, restauranter, barer mv.

I Ubud boede vi ikke langt fra centrum, det var nemt at komme ind og der var mange muligheder rundt om hotellet. Smukt med en ”ophøjet tempelstemning”

Kris Tours leverede to dygtige og vidende guider. Vi fik en masse viden om Bali og fik set en masse smukke steder. Så alt i alt i særdeles vellykket ferie. Tak for det.

Med venlig hilsen

Susanne Green

Thailand / Koh Chang - Januar 2011

Efter en behagelig kort flyvetur tur til Bangkok med Thai Airways kunne vi sætte vores ben på Thailandsk jord og overvældes straks af den dejlige varme og den velkendte duft af Amazing Thailand!

Vi havde valgt at blive hentet af Travel2Thailands guide og kørt til Koh Chang - en tur på ca. 4 timer inkl. den korte sejltur - hvor guiden velvilligt besvarede vores spørgsmål som førstegangs besøgende til Koh Chang.
Under hele sejladsen har vi Koh Chang i syne, øen rejser sig større og større jo tættere vi kommer - som en tætbevokset klippe. Vores forventninger, som fra starten var MEGET store, blev hurtigt indfriet, da vi kørte den korte vej fra havn til hotel.

Øen var lige som vi havde drømt om og endnu ikke overrendt af turister. Vi ankommer til vores hjem for de næste par uger - Aiyapura Resort - hvor vi havde bestilt en Oriental Villa på Tim´s anbefaling. Tak for det, det var over al forventning.

Aiyapura kan absolut anbefales; personalet var meget imødekommende og man kan virkelig mærke at servicen bliver vægtet højt, uden at det virker påtaget.

Spa-pakken og middagen på stranden, som er med, når man køber rejse hos Travel2Thailand gør bare at man vil have mere. Vi benyttede spaen adskillige gange under vores ophold, tror næsten vi var hele "menukortet" igennem.

Aiyapuras rolige beliggenhed var perfekt for os, her er ingen blinkende lygter eller musik til den lyse morgen. Her slapper man af på den lille strand eller på villaen store terrasse. Når vi skulle have lidt byliv i White Sand Beach, tager det ikke mere end 10 min. med hotellets shuttlebus, som vi ofte benyttede, især om aftenen. Om dagen lejede vi knallerter i hotellets reception og kørte øen tyndt.

Det er nemt at komme rundt på Koh Chang og den er meget overskuelig. Øen er fantastisk smuk og det rolige tempo, der hersker her, var perfekt for os.

Vi har været mange steder i Thailand, men må sige at Koh Chang er blevet vores favorit. Vi forelskede os i øen og Aiyapura Resort fra dag 1 og vender helt sikkert tilbage en dag.

Vi kan klart anbefale Travel2Thailand, her får man rejser til Thailand man ikke får andre steder.

De bedste hilsner fra Kenn & Eva

Thailand rejse - Januar 2011

Forud for rejsen er gået mangen en snak indbyrdes, men også med Tim fra Travel2Thailand, som stod til rådighed alle ugens dage – fantastisk rart, da det ofte er i aftentimerne eller weekenderne, der er tid til en snak om rejser. Hele planlægningsdelen var i de bedste hænder, og vi blev ved den mindste ændring orienteret skriftligt.

Vi stod forventningsfulde i Kastrup Lufthavn med næsen og skyhøje forventninger vendt mod Bangkok. Vi bliver modtaget kl. 6.30 i lufthavnen i Bangkok af en meget venlig, velforberedt guide Anni, som skal ledsage os til Grand China Princess. Et hotel beliggende midt i Chinatown, som absolut kan anbefales.

I den tidlige morgengry er Anni et frit pust, som sætter skub i vores ellers sløve trætte hjerneceller. I den lille time vi venter på at få udleveret nøglerne, planlægger vi i fællesskab dagene i Bangkok. Hun har med sin erfaring og energi snart klædt os på til de næste intense dage. Aftaler er indgået med chaufføren og medfølgende guide. Efter et par timers søvn er det derudaf. Eftermiddagen bruges i Siamområdet.

Næste dag tager vi til Grand Palace og tilbringer lang tid med at beskue dette utrolige tempelområde. Bådene er et hurtigt transportmiddel tilbage til Chinatown. Dette fantastiske område skal nydes med alle sanserne. Det er noget så intenst og levende, så far vild er det bedste råd – fortab dig i livet, der leves netop der.

Vi bliver hentet for at tage på en sejltur op ad floden med underholdning, mad og fantastisk skue til de oplyste bygninger langs floden. Annis forslag og det kan varmt anbefales. Chaufføren er på plads ved kajen og kører os videre til en Ladyboyshow – Calypso i Siamområdet. Trætte og mætte af gode oplevelser strækker vi kroppe og glæder os til endnu en dag i denne hektiske del af Bangkok.

Chiang Mai venter – vi bliver igen afhentet af veloplagt guide, som tager sig af bagage, check in mm. Så den store lufthavn virker helt overskueligt. Efter en times flyvetur står der endnu en guide, som vil os det allerbedste. Vi boede på Chiang Mai Plaza midt i centrum og tæt ved natbasaren.

Dejligt hotel, dog med den ulempe, at der er skygge ved poolen fra kl. 16, hvilket jo er tidspunktet, hvor de fleste har set frem til sol og ro. Som i Bangkok planlægger vi i fællesskab dagene i Chiang Mai, så vi får optimalt udnyttelse af tiden, hvilket er en enorm lettelse og det frigiver energi, at vi ved, hvad vi vil og skal.

Næste dag hed det sejltur op af floden til en lille farm med en mangfoldighed af planter og frugttræer, hvis frugter anvendes i Thai køkkenet – optagelserne af filmen Rambo 4 foregik på farmen – en rigtig god tur, hvor man ser Chiang Mai fra vandsiden og de gode restauranter på østsiden af floden, som varmt kan anbefales. Natbasaren er et must som afslutning !

Endnu en dejlig solskinsdag med fantastisk frisk luft. Vi mødes med vores veloplagte guide og tager turen til Suthep-Templet på toppen af bjerget. Templet er netop nyrenoveret og skinner som det pureste guld – som det også er. Et fantastisk skue i morgendisen. Vores guide, en ualmindelig rar, venlig og forståelig engelsktalende ung fyr fortæller om buddhisme, templer m.m. Meget spændende og givende.

Afsluttende kører vi ad ”håndværkergaden”, hvor vi beskuer fremstilling af silke, paraplyer, sølv, jadefigurer og trærelieffer. En fantastisk dag afsluttende med spisning på restaurant Galleri nede ved flodens østside.

Næste dag er det så elefanternes tur til at få besøg. En heldagstur forude med besøg i elefantlejren Maetamann. Charmerende dyr. Vi overværer et show med disse store elegante dyr og forsætter på ryggen af elefanten over floden gennem junglen for at skifte til oksekærre, og afslutningsvis tager vi en tømmerflåderafting ned ad floden og nyder ”stilheden” fra junglens dyr og fugle.

På tilbagevejen besøger vi en orkidefarm – 500 sorter imponerende smukke. Spisning ved floden og natbasaren, og alle sanser har været i brug denne smukke dag i januar i det nordlige Thailand.

Den efterfølgende dag har vi 2 timer til ”fri afbenyttelse”, inden vi bliver hentet af guiden og fulgt til lufthavnen. Den gamle by med de mange templer bliver udvalgt. Kl. 11.00 står vi af tuck-tucken og overvældes af hundrede af unge munke, som står i kø for at få udleveret mad og drikke. Et utroligt syn. Tiden presser os og vi vender blikket mod varmere himmelstrøg.

Efter nogle fantastiske oplevelsesrige dage i Bangkok og Chiang Mai haster vi med fly til Koh Samui. Tim har anbefalet os at bo på Zazen Boutique ressort & spa. En helt igennem fantastisk sted på nordøen, med et super personale, mad, bungalow og tjenstvillighed ikke set før.

Vejret spillede os dog et puds, det blæste og var overskyet og stranden var væk! Utrolig synd for os, men endnu mere trist for dette skønne sted, som trods dårligt vejr slår alt.

Vi ændrede planer og lejede bil, scooter og tog 3 dage rundt på øen og det var rigtig interessant, og vi fik set ting, som vi ikke have nået, hvis vejret ville det anderledes. Losning af fisk i Nathon – kan anbefales på det varmeste. Na Muang vandfaldet og beboelser, som ikke er forbeholdt turister.

Vejret gjorde sit udslag til, at vi ikke kom på sejlture til de omkringliggende øer, dette har vi til gode på vores næste tur til østen. Efter 5 overnatninger flytter vi til en diametral modsætning til Zazen. 20 minutters kørsel og vi er i heksekedelen Chaweng Beach.

Vi bor lige i centrum af denne hektiske gade på Baan Chaweng Beach Resort & Spa. Med en bungalow i strandkanten og det fineste hvide sand mellem tæerne og solen tittende mere og mere frem, så er der dømt afslapning de sidste 4 dage.

Vi nyder det nære strandliv, og om aftenen går vi tur i denne turistede gade. Vi har nydt den fantastiske thaimad i både Bangkok, Chiang Mai og ikke mindst udsøgt på Zazen, men nu er det en anden kvalitet beregnet på turister, og vi skal virkelig ligge os i selen for at få den samme gode madoplevelse. Priserne er pludselig steget og kvaliteten dalet.

Vi har oplevet det, vi havde planlagt hjemmefra og mere til, det har kørt fuldstændig efter planen og vi har trygt lænet os tilbage og taget imod at blive passet op. På intet tidspunkt har vi været overladt til tilfældigheder og kan kun glæde os over en fantastisk tur til varmen midt i denne kolde tid.

Vi har sagt, ”vi ses igen” til mange af de dejlige mennesker, vi har mødt undervejs, så mon ikke tankerne allerede nu, er påbegyndt den næste tur, og lur mig, om ikke Travel2 Thailand får en finger med i spillet igen – og det gør slet ikke noget, så ved vi, vi trygt kan tage af sted.

Tak for en veltilrettelagt super tur – vi høres snart ved igen.

Med venlig hilsen Hanne og Henrik Pedersen

Mød os på Facebook Mød os på Facebook og bliv opdateret med aktuelle rejse tilbud til Thailand eller Bali..